Melbourne/Great ocean road/the prom - Reisverslag uit Greensborough, Australië van Aniek - WaarBenJij.nu Melbourne/Great ocean road/the prom - Reisverslag uit Greensborough, Australië van Aniek - WaarBenJij.nu

Melbourne/Great ocean road/the prom

Door: aniek91

Blijf op de hoogte en volg Aniek

18 Maart 2012 | Australië, Greensborough

G'day matesss!

Weer een update'je uit dat grote land aan de andere kant van de wereld!

Veel gedaan afgelopen week, uiteraard te beginnen met de GREAT OCEAN ROAD!

Om 8 uur s ochtends afgesproken in St Kilda (wijk in Melbourne) waar Sabrina, Alvaro en Eduardo mij zouden oppikken met onze superdeluxe rental car: een 3-deurs Hyundai getz! Probeer daar maar eens 2 tenten, 4 matjes, 4 backpacks en 4 mensen in te stoppen. onmogelijk. Backpacks dus maar thuis gelaten en spullen voor de komende 3 dagen in onze kleine daypacks gepropt, Autootje in gestapt en gaaaaan! (en uiteraard had ik het wel zo geregeld dat ik voorin zat, onder het mom van de langste benen. woehoe!)

Vanuit Melbourne de Princess Highway op naar Geelong, van daaruit richting Torquay alwaar de GOR start! Bij het eerste uitzichtpunt uiteraard gestopt om foto's te maken en het strand/de zee in te rennen. Volgende 3 stops hetzelfde verhaal (het uitzicht werd bijna saai ;) ) en daarna gestopt in Kennet River om Koala's in het wild te spotten! Volgens de lonely planet zit in het bos rond de camping een hele kolonie, en na wat tips van locals kregen we door hoe we de koala's konden vinden in de bomen. Wat uiteraard resulteerde in zo'n 50 foto's van koala's. :)

Auto weer in, op naar Apollo Bay, 1 van de grootste plaatsjes langs de GOR. Hier wat lunch gekocht, deze heerlijk op het strand in de zon opgepeuzeld en daarna even een anderhalf uur durende powernap in de zon gedaan (het blijft natuurlijk wel vakantie!)

Terug de auto in, wat sightseeing onderweg in rainforests, wandeling gemaakt in Cape Otway National Park en op zoek gegaan naar een camping om te kamperen. Uiteindelijk (na een hoop onverharde hobbelwegen, waarbij we bang waren dat onze bolide niet meer uit 1 deel zou bestaan) een (gratis!) camping gevonden, tentjes op gezet en op zoek naar de Barbie. Helaas! Fire restrictions, dus elke vorm van open vuur in het NP was verboden... avondeten bestond uit een zakje chips op het strand, gelukkig was daar de zonsondergang en hadden we in Apollo Bay al Goon gescoord, dus de avond was perfect!

Dag 2: de dag van de 12 apostles, het hoogtepunt van de GOR! rond 12 uur de weg op gegaan, rustig aan gedaan met een hoop foto pit-stops en rond 3 gearriveerd bij de 12 apostles. Inmiddels zijn het er geen 12 meer, maar 7, maar dat is natuurlijk slechts een detail :)
Heeeeeeel veel foto's gemaakt, gekeken en rondgelopen en ons verbaasd over het prachtige zicht. Doorgegaan naar Port Campbell op zoek naar een camping en wat eten, tent opgezet (niet gratis :( ) en weer terug gereden naar de apostles om ze te bekijken met de zonsondergang! mooooooooooooi! :D

De avond geeindigd op (wederom) het strand, met een duik in het water om 3 uur s nachts (het was nog steeds warm) en de volgende dag weer bijtijds eruit want de uitcheck tijd was om 10 uur, pfffff.

Mooie route terug gereden door het binnenland en rond 5en weer terug in Melbourne, alwaar mijn lieve nicht Simone mij ophaalde met de auto! Uiteraard eerst nog even afscheid genomen van mijn GOR vriendjes, Sabrina en Alvaro gaan allebei naar NZ en Eduardo terug naar huis. Tijd om nieuwe vrienden te maken! ;)

Donderdag ochtend vroeg vertrokken naar Wilsons Promontory, het zuidelijkste national park van het Australische vasteland. heeeeel veel wildlife (Denk: Kangaroo's, Wallaby's, Oppussums, wombats, Echidna's, slangen en nog heeeel veel meer)

na een 4 uur durende auto rit EN nog een half uur (!) in het park zelf, aangekomen om de kampeerplek. Tentje opgezet, lunch gegeten, schoenen aangetrokken en op naar de eerste bushwalk! Een mooie wandeling, eerst door de bossen, waarna het pad uitkwam op een van de kliffen langs zee. prachtig uitzicht, verder gelopen naar het strand, even uitgerust en weer teruggewandeld. Eten gekookt op ons brandertje, rustig gezeten en nog een korte wandeling van anderhalf uur gemaakt in het donker. wallaby's en wombats gespot en heeeel veel enge geluiden om je heen ;)

Na het douchen een van de meest bizarre dingen van mijn reis tot nu toe: twee meiden liepen achter mij langs, ik hoorde ze al nederlands praten. Ineens zegt 1 van de 2: ' ga jij nou nog terug naar de ALO?' Ik draai me om, denk, HUH! hoor ik dat nou goed?! Bleken het 2 meiden van de ALO te zijn die aan het reizen waren in Oz! supertoevallig, dus een tijd met hun gekletst en gelachen.

Goed nachtje gehad (redelijk afgepeigerd na het wandelen ;) ) en de volgende dag om half 10 weer de bossen in! Mount Oberon (500 m hoge berg) opgewandeld (steil!) en helemaal gesloopt aangekomen op de top. met een grote loop teruggelopen naar de campsite en onze wandeling van 5 uur zat erop :) De auto in gesprongen en terug naar Melbourne!!

Dit weekend nog de laatste familieleden ontmoet (ik had inmiddels al bijna iedereen wel ontmoet), wat shoppings gedaan in een winkelcentrum hier in de buurt, melbourne in geweest en net een basketbalwedstrijd gekeken van Mitch, mijn favoriete mannelijke neef uit Australie :) (Mitch is 2 jaar ouder, een halve kop groter en heeft exact dezelfde muzieksmaak en grapjes als ik. Dat moet iets zijn met genen :))

En dan is het nu alweer tijd voor mijn laatste nachtje bij mijn Australische familie! morgenavond vertrekt mijn vlucht naar Tasmanie, waar ik twee weken rond ga struinen op zoek naar Tasmaanse Duivels, verborgen brouwerijen en mooie hiking trails. :) ik ga me wel vermaken!

p.s. : nog even een supersupersuper briljant en vet feitje van Australie: het is hier heel normaal om je bier en andere alco's te halen in een DRIVE TRU BOTTLE SHOP. dus ja, inderdaad, een soort mac drive, maar dan met bier. Bizar. zie de foto ;) xxx

xxxxx

• 18 Maart 2012 - 17:40

Mom:

Hey daughter,

Wat was het leuk dat de family voor de camera verscheen. Dat moeten we ook maar es met Cor en Kees afspreken. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en zo gastvrij bent ontvangen.
    Goeie reis naar Tasmanië en pas op voor de devils.

Dikke kus

• 19 Maart 2012 - 11:22

Hans En Jeanette:

Jee, Aniek wat maak jij veel mee, echt te gek! En je neef lijkt best wel op je. Wat leuk dat jij ook 's tegen iemand op kan kijken. Veel plezier he!

• 19 Maart 2012 - 14:19

Corrie En Kees:

Bedankt Aniek voor je uitgebreide verslag

• 19 Maart 2012 - 19:25

Willem En Hester:

Hoi Aniek.
    Zo te lezen,en te zien,heb je het bere naar je zin. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Zulke zonsondergangen zie je in Europa niet. Leuk dat je meiden van de alo tegenkwam.(wat een toeval) hoe gaat het met je voet,is het te doen met al dat wandelen?
    Veel plezier in tasmanie,denk aan jezelf.
    We zien uit naar je volgende reisverslag.
    Willem en Hester

• 20 Maart 2012 - 15:41

OPA En OMA:

Hoi Aniek wat een verhaal geweldig dat je dat kan doen !!Je zouw wel willen ruilen zeker met die meiden van de ALO kon je datook maar zeggen dan ging het heel goed met je voet .Maar je red het haardig zo te lezen meisje lief dikken knuffel van de OLMENSTRAAT$ 45xxxxxxxxxxxxxxxx