Easy east coast - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Aniek - WaarBenJij.nu Easy east coast - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Aniek - WaarBenJij.nu

Easy east coast

Door: aniek91

Blijf op de hoogte en volg Aniek

05 Juni 2012 | Australië, Agnes Water

Haaaaallloooooo allemaal!

Het wordt wel weer eens tijd voor een nieuw verslagje, aangezien de vorige alweer een weekje of 2 oud is, denk ik zo?

Na mijn red centre avonturen aangekomen in Cairns, waar het (helaas) de HELE WEEK heeft geregend. oke, het was wel een graad of 28, maar cairns en regen is behoorlijk saai. De derde dag van mijn verblijf in Cairns heb ik met twee vrienden uit mijn hostel een auto gehuurd, om het land ten noorden van Cairns te verkennen. Cape tribulation start boven Cairns, met een mooie gorge, het oudste regenwoud ter wereld en verlaten expeditie robinson stranden. een kokosnoot gevonden, rechtstreeks kokosmelk eruit gedronken op een verlaten strand... (in de regen) heerlijk! een kleine croco spotting tour gedaan op de daintree river en 3,5 meter lange crocs gespot en de avond doorgebracht in een hostel midden in het regenwoud!

Na twee dagen weer terug in Cairns, waar alles nog steeds exact hetzelfde was en het nog steeds regende :p Maar goed, een hoop leuke mensen in mijn hostel, wat resulteerde in ongeveer elke avond dat ik daar was uitgaan in een van de bars in cairns, en overdag chillen in de hangmatten en een beetje rondwandelen in het centrum van de stad :)

Uiteindelijk op een vrijdag bij peter pan's travel agency mijn hele oostkust trip geboekt, en op zondag nacht de greyhound nachtbus gepakt naar mijn eerste stop: Magnetic Island. Een klein, mooi en mooi weer eiland (ZON! eindelijk) waar ik verbleef in het party hostel van het eiland (er zijn maar 2 hostels op het eiland, maar goed). De dag alleen doorgebracht met het hiken door de heuvels van de ene kant naar de andere kant van het eiland en slapen op het strand (want veel slapen heb ik niet gedaan in die bus) en s avonds een hoop mensen ontmoet en een team samengesteld voor de Bar Wars! na een stuk of 7 spellen werd mijn team eerste en de volgende dag konden we onze magnetic island topless barbie car rental for a day ophalen! de volgende dag dus heerlijk rond het eiland gecruisd in onze geniale gewonnnen auto en s avonds meegedaan met Boozi Bingo. Helaas niet de hoofdprijs van 460 dollar gewonnen, maar, dat mag de pret niet drukken :) Op woensdag ochtend de ferry en bus gepakt naar Arlie Beacht, om donderdag de zeilboot op te gaan naar de Whitsundays! 3 dagen op een zeilboot doorgebracht, met op de eerste dag echt zeil weer (harde wind en regen), de tweede dag perfect snorkel weer en zoooooo veeeeeel vissen. bizar! je moest ze echt wegduwen als je aan het zwemmen was! mooie stranden gezien, whitehaven beach met haar superwitte silica zand (zo wit, dat het bijna cocaine lijkt. daarom adviseren ze je ook om het niet mee tenemen op het vliegtuig :) ) en met een hele leuke groep mensen de 3 dagen doorgebracht. Zaterdag afgesloten met een kleine afterparty in een van de bars in Airlie.

Zondagnacht zou ik de greyhound moeten hebben gepakt naar agnes water, maar, wat een toeval, mijn roommates werken bij Peter pan's in Airlie en die avond kwamen er 2 vrienden langs die vanuit Cairns naar agnes water gingen. 1 van de vrienden bleek de 54 jaar oude eigenares van mijn hostel in Agnes water te gaan, dus mijn greyhound geskipt, gefeest in ons hostel en in Airlie beacht en gister in SUPERSTIJL in een oude mercedes Benz uit '68 op de achterbank de 10 uur durende rit naar mijn hostel gemaakt!
Zooo veel beter dan de greyhound bus :)

Ik blijf tot en met morgen in agnes water en neem dan woensdag ochtend de bus naar Rainbow beach, waar ik donderdag t/m zaterdag een 4wd tour ga doen op Fraser Island, het grootste zand eiland met veel dingo's en mooie meren :) Hierna ga ik 3 nachten couchsurfen in cooloola cove bij een vriend van de eigenares van mijn hostel en daarna door naar Noosa. In noosa een 3 daagse canoe-bush experience in de everglades waar ik onwijs naar uit kijk!

En daarna moet ik alweer bijna naar huis.. een dag of 3 in Brisbane, een vlucht naar melbourne om nog een week bij mijn familie daar door te brengen, vliegen naar sydney en daar nog een dagje of 3 en dan... helaas.. tijd om terug te vliegen naar nederland.

Maar tot die tijd: G'day everybody

xxx


  • 05 Juni 2012 - 14:48

    Corrie En Kees:

    Wat fijn Aniek, dat je ons zo uitgebreid opde hoogte houdt. Lieve groeten van ons beiden.

  • 05 Juni 2012 - 18:15

    OPA & OMA:

    Meisje lief wat een verhaal wij kunnen er met onze pet niet bij dat je dat zo durf voor ons ben je een grote waaghals maar wel enorm leuk voor jou als je thuis komt dan moet je maar het een en ander uitleggen over deze dit verhaal zo mooi en spannend wewachten af veel plezier en toy toy tot kijk knuffel van opa en oma XXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 07 Juni 2012 - 20:06

    Lily:

    Veel plezier nog de laatste weekjes Niekje, ik vind het toch ook wel leuk dat je weer thuis komt hoor ;)

  • 24 Juni 2012 - 11:57

    Hans En Hetty:

    Hallo Aniek,
    We hebben genoten van je avontuurlijke verhalen, veel gezien en gedaan, binnenkort kom je weer naar ons regenachtig kikkerlandje en zie je je vrienden en familie weer, nog een heerlijke week en geniet daar maar van, groetjes Hans en Hetty xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Agnes Water

Down Under!

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2012

Easy east coast

21 Mei 2012

Red Centre

14 Mei 2012

Top end

04 Mei 2012

West Ozzie

17 April 2012

Perth/WA
Aniek

Actief sinds 24 Feb. 2012
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 13140

Voorgaande reizen:

10 April 2014 - 28 Juli 2014

Nepal

29 Februari 2012 - 01 Juli 2012

Down Under!

Landen bezocht: