Melbourne & meeting the family - Reisverslag uit Greensborough, Australië van Aniek - WaarBenJij.nu Melbourne & meeting the family - Reisverslag uit Greensborough, Australië van Aniek - WaarBenJij.nu

Melbourne & meeting the family

Door: aniek91

Blijf op de hoogte en volg Aniek

11 Maart 2012 | Australië, Greensborough

Hoooi allemaal!

Weer even een update over mijn belevenissen!

Maandagavond de nachttrein naar Melbourne gepakt. De reis zou 11 uur duren maar onderweg helaas wat vertraging gehad (rond Wagga-Wagga waren nogal wat overstromingen. Dit zorgde ervoor dat de gum-trees nogal instabiel werden. Met als gevolg dat de trein werd geraakt door een gumtree, zodat we 3 uur stil hebben gestaan om de trein te controleren op beschadigingen.)

Aangekomen op melbourne southern cross station kwamen cat, elisabeth en ik een oud kamergenootje van Cat tegen, Sabrina, dus mijn zn vieren Melbourne ingestruind op zoek naar een hostel.
Niet wetend dat onze timing niet zo heel goed was... : volgende week is de Grand Prix in Melbournue, dit weekend is het Moomba festival en gedurende de afgelopen week was het food & wine festival. Kortom: veel hostels hadden geen slaap plekken meer. Na veel bellen, rondlopen en rondvragen een hostel gevonden voor 1 nacht in het Central Business District. een klein, beetje viezig maar wel heel gezellig hostel! S avonds een hoop mensen daar leren kennen, waaronder twee spaanse jongens, Alvaro en Eduardo.

De volgende dag tijd om uit te checken. Met Cat en Elisabeth een ander hostel gezocht en gevonden, net onder de rivier. De twee spaanse jongens vonden ene hostel in St Kilda, bij het strand, en Elisabeth kende iemand in Melbourne bij wie ze zou logeren.

De verdere twee dagen zijn we er voornamelijk met zijn allen op uitgetrokken. Lekker door Melbourne gestruind, alle wijken verkend, op het strand geweest en een hoop lol gemaakt. Ik heb ook nog gemeet met wat vrienden van Liesha (dat meisje uit Sydney) die deze week ook in Melbourne zaten, dus we hebben ons allen goed vermaakt :)

Op vrijdag ochtend heb ik de trein gepakt naar Greensborough, een suburb van Melbourne. Opgewacht door Mieke en Horst en toen was het tijd om de Australische familie te ontmoeten! Horst en Mieke wonen in een super mooie (en rustige) wijk, in een heel mooi een groot (zelfgebouwd! want dat is heel normaal hier) huis. Op dit moment woont Simone, 1 van hun dochters, bij hun in, samen met haar twee zoontjes. De zoontjes, Kyle en Joel, moesten eigenlijk naar school, maar die waren heeeeeel erg ziek (niet, ze waren gewoon nieuwsgierig naar mij) dus ik kon gelijk kennis maken met het hele gezin.

De rest van de dag een hoop gepraat, wat rond gereden, en heerlijk gegeten s avonds.

In de avond kwam Nadine (de andere dochter) langs om mij te ontmoeten, en rond half 10 kwamen een neef en nichtje van Simone lang, Mitch en Casey. De rest van de avond gezellig zitten kletsen en veel lol gemaakt.

Zaterdag werd ik meegenomen naar Beechworth Bakery, een heel bekende bakkerij in een andere suburb. Hier uitgebreid geluncht (jammie) en toen met Horst, Mieke, Simone en Mitchel doorgegaan naar Healesville Sanctuary. Een kleine dierentuin met alleen maar inheemse (een vaak beschermde) dieren. heel mooi, en dus gelijk mijn eerste kangaroo's en koalas gespot! :)

Vandaag neemt Simone me op sleeptouw, vanavond meeten we met Mitch en Casey en gaan we naar het Moomba festival in Melbourne.

Verdere plannen:
-maandag tot en met woensdag heb ik met Sabrina en de twee spaanse jongens een auto gehuurd. We gaan hiermee de Great Ocean Road af, een van de mooiste stukjes Australie.
- Donderdag kom ik terug bij Horst en Mieke. Horst neemt me mee naar Wilsons Promontory, een heeeel groot national park, om hier twee dagen te bushwalken.
- Weekend blijf ik nog bij Horst en Mieke. nog wat familie ontmoetingen enzo.
-Maandag vertrek ik met het vliegtuig naar Tasmanie. 2 april vlieg ik weer terug naar melbourne.

tot zover de plannen!

Komende week zal ik niet veel internet zien, dus verwacht de volgende update (met foto's) maar in het volgende weekend! :)

xxxxxxx

  • 11 Maart 2012 - 13:39

    Hans En Hetty:

    Wat een lange treinreis van Sydney naar Melbourne, dat kunnen wij ons niet voorstellen dat de afstanden zo ver zijn. Je bent al bij familie geweest en die laten je ook weer van alles zien. Je geniet er volop van zo te lezen. Wij hebben vandaag eindelijk een mooie dag, wij zijn naar het strand geweest, heel erg druk.

  • 11 Maart 2012 - 16:19

    Kees En Corrie:

    Wat een gezellige familie heeft Corrie.Ze vindthet leuk,dat je hen ontmoet hebt en wij zijn blij, dat je zo geniet. Nog een fijne tijd !

  • 13 Maart 2012 - 14:06

    Opa En Oma:

    Wij zien wel dat je je daar vemaakt .
    op het moment dat ik dit typt zit je met je vriende in de auto voor een rondrit. We hopen daar later wat over te horen. En dan nog met het vliegtuig naar Tasmanie.Je geniet er wel van. tot het het volgende verslag
    groetjes en een dikke knuffel xxxxxxx

  • 17 Maart 2012 - 10:30

    Marloes:

    Lieverd! Wat lief dat je aan de andere kant van de wereld nog wel even aan mij denkt...!:-) Hiet ziet en klinkt echt super super leuk en ik ben heel jaloers!
    Ga jou ook jaloers maken, want wij mogen om 15u tegen de dames van Texel volleyballen, jaja daar kan Melbourne niet tegenop!;-)

    Veel plezier, ben heel benieuwd naar dat bushwalken.. foto''s!!:-)
    Dikke x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Greensborough

Down Under!

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2012

Easy east coast

21 Mei 2012

Red Centre

14 Mei 2012

Top end

04 Mei 2012

West Ozzie

17 April 2012

Perth/WA
Aniek

Actief sinds 24 Feb. 2012
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 13147

Voorgaande reizen:

10 April 2014 - 28 Juli 2014

Nepal

29 Februari 2012 - 01 Juli 2012

Down Under!

Landen bezocht: