Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Aniek - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Aniek - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: aniek91

Blijf op de hoogte en volg Aniek

04 Maart 2012 | Australië, Sydney

De eerste dagen in Sydney zitten er weer op!

Vrijdag en zaterdag heeft het (helaas :( ) heel veel geregend. Was gelukkig niet koud, dus kon gewoon lekker rondlopen in een zwemshort en slippers, maar foto's van een verregende aniek voor het opera house zijn toch niet zo jaloersmakend..

Vrijdagochtend ben ik zelf maar Sydney gaan verkennen; Mijn kamergenootjes waren of al de deur uit, of lagen nog te slapen. Dus in mijn eentje maar richting de harbour bridge en het opera house gelopen. Na een rondje Sydney teruggekeerd naar mijn hostel waar ik om drie uur opgepikt zou worden door Liesha, een meisje uit Sydney die ik via-via ken en die mij op sleeptouw zou nemen met Mardi Gras.

Liesha stond rond drie uur voor de deur voor mijn hostel, met de scooter, dus vervolgens door Sydney heen geraced richting Bondi Beach, waar de Drag races van Mardi Gras plaats zouden vinden.
Helaas, het bleef maar regenen (wat wel een heel bijzondere foto van een leeg Bondi beach opleverde, iets wat bijna nooit schijnt te gebeuren) waardoor de Drag races een beetje in het water vielen.

Een aantal deelnemers hadden afgezegd, dus het bleef nogal kleinschalig, maar toch wel leuk om te zien en te hebben meegemaakt.
Daarna weer op de scooter gestapt richting Surry Hills, een wijk in Sydney, waar Liesha had afgesproken met wat vrienden in een mexicaanse bar. Aangezien alcohol hier bij het uitgaan redelijk prijzig is (15-20 dollar voor een coktacil, 7 dollar voor een biertje) vonden Liesha,Che, Brad en Helen dat ik geen rondjes mocht halen (die kwamen namelijk uit op 50 dollar per rondje) met als gevolg dat ik de hele avond coktails, biertjes e.d. van hen heb gekregen. heeel vervelend! :)

Rond een uurtje of 1 naar huis gegaan, lekker gaan slapen en de volgende dag regende het nog steeds..
Op mijn kamer aan de praat geraakt met twee kamergenootjes: Elisabeth (uit Groningen) en Cat (uit Engeland). Met zijn drietjes bedacht dat het wel leuk zou zijn om naar Melbourne te gaan, dus gelijk maar even treintickets voor de nachttrein naar Melbourne gekocht voor morgen!

Hierna zijn we even sydney ingelopen, langs de supermarkt gegaan om wat eten in te slaan en toen was het al weer tijd om Che en Brad te meeten in hun hotel, zodat ik met hen en wat vrienden de Mardi Gras Parade kon gaan kijken!

De Parade is suuuuper groot (zowel qua lengte als qua aantal floats) dus rond 5 uur stonden we op een hele goede plek aan Taylor Square, te wachten tot de parade zou starten. Deze ging pas rond half 8 van start en duurde uiteindelijk tot half 11 (!) dus daarna was iedereen redelijk gaar van het lange staan. Maar ja, de parade zelf was wel heeel leuk, mooi, en gezellig, dus het was het zeker dubbel en dwars waard. Nog een glimp van Kylie Minogue (die hier nog suuuuper populair is) opgevangen dus die Parade kon niet meer stuk ;)

Che en brad hadden kaartjes voor de Offical Afterparty, dus met Liesha en wat vrienden geeindigd in de Stonewall, de oudste gaybar van Sydney. Hier nog lekker gedanst en rond half 3 ben ik maar afgehaakt omdat mijn enkel het vele staan, lopen en dansen op mijn slippers toch niet meer zo leuk vond.

Vandaag heerlijk wakker geworden met een strak blauwe lucht, met Cat en Elisabeth besloten dat we even een kijkje gingen nemen op Bondi Beach, het beroemde strand van Sydney. Met een kleine omweg langs het Opera House (om even wat zonnige kiekjes met blauwe lucht te schieten) de bus gepakt richting Bondi. Heerlijk een paar uur op het strand gelegen, waarna het tijd werd voor wat activiteit: de beroemde coastal walk van Bondi to Cogee Beach, een 2,5 uur durende route langs de kust. Nog redelijk pittig, want de kust is nogal heuvelachtig...

Mooie uitzichten gezien, lekker kleurtje op gedaan en uiteindelijk met de bus vanaf Cogee weer naar het hostel gegaan.

Nu wordt het tijd om de backpack weer in te pakken, morgen ochtend voor 10 uur s ochtends uitchecken en dan op naar Melbourne!

Ik hou jullie op de hoogte :)

xx

• 04 Maart 2012 - 13:12

Eveline:

Hoi lieverd, wat een leuke foto's! Zo krijgen we tenminste een indruk van een en ander. Schitterende kust.
    Wat een uitvinding dat skypen, was even heel fijn. Goeie reis naar Melbourne, veel plezier met die meiden en geniet overal maar lekker van.
    Dikke knuf xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 04 Maart 2012 - 15:58

Hans En Hetty:

Aniek wat ben je toch ondernemend, in je eentje op pad gegaan door Sydney en je hebt al vrienden gemaakt, parade gezien, uit gegaan, op het strand gelegen lekkere cocktails gedronken morgen naar Melbourne, groetjes, we genieten van je verhalen, pas goed op jezelf. Mooie foto's gemaakt. Bye bye

• 05 Maart 2012 - 15:49

Oma En Opa:

WAU wat mooi die fotos jammer van de regen Maar het bier smaakt best zie ik .Nu met de trein naar Melbourne je schrijf we heel leuk dat had ik niet verwacht van jou gelukkig geen kattebelletje Weblijven graag op de hoogte.Pas goed op jezelf en je heb al veel contakt gemaakt gelukkig meisje lief een dikken knuffelxxxxxxxxxxxxxxx

• 06 Maart 2012 - 12:47

Lily En Annemarie :

Nice Niekie, dat gaat helemaal goedkomen volgens mij! (al had ik natuurlijk niet anders van je verwacht). Veel plezier in Melbourne en geniet van het strand (als het droog is)!
    Groetjes ook van Annemarie xxxxx

• 08 Maart 2012 - 09:08

Brigitte:

Leuk om te lezen! En om de foto´s te zien! Keep it up! En dat jaloersmaken is alsnog wel gelukt hoor. X

• 08 Maart 2012 - 16:36

Sophie V O:

Zo Niek, gelukkig toch Bondi beach bij zonneschijn gezine. En de parade :D gaaf. Echt balen van de regen, maar jij als doorwinterde Nederlander he! Grappig dat je al een Nederlandse hebt ontmoet, das snel. Zou je langer willen blijven in Sydney of vooral benieuwd naar de rest? Goeie reis naar Melbourne (ehm nee, daar ben je nu al..) Nou ja veeeel plezier in melbourne! Liefs

• 08 Maart 2012 - 18:52

Hans En Jeanette:

Hé Aniek, Wat leuk dat we jou een beetje kunnen volgen. Te gek dat je zoveel nieuwe vrienden maakt. We zijn benieuwd hoe het in Melbourne is. Heel veel plezier en geniet ervan!