West Ozzie - Reisverslag uit Perth, Australië van Aniek - WaarBenJij.nu West Ozzie - Reisverslag uit Perth, Australië van Aniek - WaarBenJij.nu

West Ozzie

Door: aniek91

Blijf op de hoogte en volg Aniek

04 Mei 2012 | Australië, Perth

G'day everyone!

Even een update over mijn roadtrip van de afgelopen twee weken!

Ben op dit moment in Broome, de gateway naar de kimberley's, dus nog zo'n 1900 km te gaan naar Darwin.

Woensdag twee weken terug vertreokken met Danny, Johanna, Sigrid en Janina op een roadtrip richting darwin. Overal geprobeerd te slapen op legale 24 hours rest areas, zodat we niks hoefden te betalen aan campingkosten (enige nadeel: als er een toilet was is het luxe, voornamelijk wildplassen geblazen!)

De tweede avond toevallig genoeg een van van twee franse jongens tegengekomen, die Johanna en Sigrid kenden vanuit Perth, dus die avond een kampvuurtje gemaakt en samen de Jerome, Jonny, Anna en Vera (uit de andere van) een goede avond gehad. :)

De volgende dag naar Kalburri national Park gegaan. een NP wat vornamelijk bestaaat uit Ravijnen, kloven en rivieren die hier doorheen stromen. met zijn alles een 9 km lange toch gemaakt die afdaalde in de kloven, gezwommen in de rivier dar en een heerlijke dag gehad. De avond gesprendeerd op de zelfde campspot.
De volgende dag gesplitst: de andere Van ging proberen om werk te zoeken in Carnavorn, dus gedag gezegd en in Caranvorn eten en drinken in geslagen! Aangezien de Goon (de goedkope vieze backpackerswijn) in de aanbieding was (4 liter voor 9 dollar, supercheap in WA) hebben we gelijk maar de hele wagen volgestouwd met 10 pakken goon zodat we in ieder geval genoeg te drinken hadden!

Door gegaan richting Denham en Monkey Mia, waar je 'wilde' dolfijnen kunt zien. rond Denham geprobeerd een campsite te vinden, en tijdens onze zoektocht toevallig genoeg weer de Fransen tegengekomen. Werk zoeken in Caranvorn was het toch niet helemaal, dus een kleine reunie aan de kant van de weg en met zijn allen op zoek naar een campspot. NERGENS een restarea te vidnen, dus op hoop van zegen door gegreden richting monkey mia (wat niet meer is dan een carpark, een strand en een resort) in de hoop dat we wat tegenkwamen Helaas, niks te vinden, dus besloten om maar heel illegaal te kamperen op het parkeerterrein (met overal bordjes: 500 dollar boete voor kamperen). spannend! In het begin lukte het goed om stil te zijn, maar wat later in de avond werd dem uzie steeds luider en het feestje beter... uiteindelijk zonder boetes de nacht doorgekomen :) Dolfijnen waren niet echt boeiend, wild waren ze bijna niet meer en als je geluk had mocht je er eentje voeren.. maar goed, het is eenv an de highlights,dus die kunnenw e wegstrepen!

Op de terugweg langs shell beach gereden, waar we, TOEVALLIG, De campervan van rick (een vriend van Danny) tegenkwamen. dus, uitgebreid tot een collone van 3 vans en op naar coral bay! Coral Bay is de start van het Ningaloo Reef, een soort mini Great Barrier Reef. de dag heerlijk aan het strand gespendeerd met zonnen en snorkelen. een heerlijke illegale douche gepakt op een van de campings daar, kennis gemaakt emt 3 busjes duiters en s avonds op zoek gegaan naar een campspot. Niks legaals kunnen vinden, dus op een oude minesite 2 km van de weg de busjes neergezet en eten klaar gemaakt. De Goon erbij gepakt, wat uiteindelijk resulteerde in een massive party, met mensen dansend bovenop de busjes en harde muziek, mooi feestje :)

De volgende dag hetzelfde verhaal: snorkelen, zonnen, chillen, heerlijk lui!

De 4 dagen daarn gespendeerd in Exmouth en Cape Range National Park: de echte gateway naar het Ningaloo Reef. in een van de baaien daar ehb ik gezommen met een zeeschildpad, 2 rif haaien (van ongeveer 2 meter, cool!) zeesterren, zee komkommers, duizenden vissen en superveel koraal! MOOOOOI!! De mannen gingen uit vissen en hebben zowaar een stinger ray gevangen, en nog wat kleine visjes. Dus de dagen daar waren perfect!

Na Exmouth gesplitst met de Franse van, doroggegaan met de 2 vans richting Karijini National Park. Ik noem het de grand canyon van Austtralie: de oudste rotsformaties ter wereld, met rivieren, kleine pools, tientallen meters rotswand en een verbluffend geziht. De eerste dag hier zelfstandig rond gewandeld met een kaartje, van pool naar pool gewandeld en gezommen, heerlijk! Besloten om me in te schrijven voor de West Oz Active tour de volgende dag, een hele dag canyoning (dus, abseilen, klimmen, tubing, hiking etc. in de gorges). kost 245 dollar, maar ja, dan heb je ook wat. :)
De voglende ochtend supervroeg op gestaan (want ik moest daar al om 7 uur zijn...) gedag gezegd tegen Rick en zijn reismaatjes (die gingen alvast door naar Broome) en mijn dag ging van start! Na het aantrekken van wetsuits, klimgordels en helmen, met 8 anderen en 2 gidsen afgedaals in de gorges. Iedereen een grote opblaasband over de schouder en een hoop klim en klauterwerk naar beneden. na een uur wandelen aangekomen bij de start van de restricted area: gedeetle van de kloven waar je niet uit kan komen zonder de juiste gear en knowledge, dus niet bepaald toegankelijk voor de doorsnee toerist :) Gelijk gestart met een van de hoogtepunten: Pete, een van de gidsen, laat je afdalen in een spleet van een meter of 6 diep. Die speelt komt uit op een soort natuurlijke glijbaan, van en meter of 5. dus, na het afdalen lekker gaan zitten en WHOOP je wordt met een 5 meter freefall gelanceerd in een meertje van 7 meter diep. SUPERTOF! hierna nog 2 abseils gedaan om in het diepste punt van de kloof uit te komen. Met de tubes de gorges doorkuirst, om uit te komen bji een waterval. De waterval op geklommen en geklauterd (heeeel slippery) en daarna echt goed geklommen omhoog naar kermit's pool. na nog een hoop klim en klatuerwerk (en een climbing-challenge van Sven, onze gids, een superenge maar hele toffen horizontale klim op 7 meter hoogte) aangekomen bij het eind van onze tocht. wat een dag! heerlijk. supervoldaan teruggekeerd en me weer aangesloten bij mijn eigen reisgroepje.

De twee dagen hierna voonamelijk doorgebracht in de auto naar Broome. Tussen stop gemaakt op 80 mile beach, hamburgers (ooooh zo lekker) gemaakt op een public bbq in een park in port hedland en gisteren aangekomen in Broome!

Superwarm hier, hoge luchtvochtigheid, dus zweten geblazen. de mozzies vreten me levend op (na 1 nacht heb ik 30 bulten op 1 voet, en ja, ik gebruik DEET. wtf. )

gisteravond uitgeweest met een hoop mensen van het hostel, de duitsers van de roadtrip en twee meiden van de West Oz Active tour en vandaag wordt het een dagje strand!

Aangezien Danny op zoek gaat naar werk ik Broome, moest ik zelf op zoek naar een niewe ride naar Darwin. Gelukkig hadden mijn duitste vrienden een plekje over, dus morgen vertrek ik richting darwin met een nieuw groepje mensen!

Hou julie taai in Nl, hopelijk komt de zomer er ook voorj ullie een beetje aan!

p.s. foto's volgen een andere keer.. mijn camera is half kaduuk, dus ik wacht nog even opgoede quality pictures van mijn reismaatjes :) gelukkig kostte mijn niewe camera 'slechts' 150 dollar... pff!

xxxxx

• 04 Mei 2012 - 10:24

Corrie En Kees:

Hallo Aniek, Jouw verslag leest als een spannend boek. Fijn, dat je enkel zich goed houdt. Goeie reis naar Darwin !

• 04 Mei 2012 - 14:14

OPA OMA:

WAT een belevenis om bang van te worden je kan wel in het leger gaan B V als f 16 piloot Voor geen goud van de wereld deed ik dat ikkrijg het al benauwd als ik dat lees kijk a u b uit we willen je nog heel huids teug hebben groetjes van die ouwe zeuren dikke knuffel XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 04 Mei 2012 - 19:26

Lily:

Weer een prachtig Aniek-verhaal ;) Supervet zussie, ook al zou ik niet me je willen ruilen... Ben benieuwd naar de foto's! Goede reis naar Darwin!

• 05 Mei 2012 - 13:03

Hans En Hetty:

Aniek wat een spannend avontuur, in zo'n diepe kloof abseilen. Je verhalen zijn wel heel boeiend, doe je wel voorzichtig met je enkel, niet te overmoedig worden hoor. We zijn ook benieuwd naar je foto's, goede reis naar Darwin, je hebt nog een lange reis voor de boeg en er valt nog heel veel te beleven. Bye bye xxxx

• 05 Mei 2012 - 13:03

Hans En Hetty:

• 05 Mei 2012 - 15:00

Ben En Eveline:

Groeten vanuit NY.
    Wij gaan ook abseilen vanaf de empire state, trump tower en daarna chrysler building. Gaat allemaal goed hier. We hebben elkaar heel wat te vertellen als je terug bent.

Dag lieverd, have fun en all the best!
    xxxxxxxxxxxxxx